Náš pohled na …

České e-shopy patří k nejrychleji expandujícím ve střední Evropě

České internetové obchody jsou podle údajů platební brány PayU nejaktivnější v regionu střední a východní Evropy v expanzi do zahraničí. Své zboží a služby v současnosti prodává do jiných zemí 37,6 % z tuzemských e-shopů. Například v Polsku je to 7,7 % tamních e-shopů a v Maďarsku 15,5 %, průměr Evropské unie činí 16,6 %. V Česku existuje přibližně 41 tisíc internetových obchodů a země tak má nejvyšší podíl e-shopů na tisíc obyvatel v Evropě.

Velké popularitě se v Česku těší i doručení potravin. Ze studie společnosti Acoware vyplývá, že každý sedmý Čech nakupuje jídlo přes internet. Služba je dostupná už pro bezmála 4,5 milionu lidí. Celkem si velcí prodejci potravin ukrajují z maloobchodních tržeb tuzemské e-commerce přes 10 procent. Většímu nárůstu nakupujících ale brání hlavně chybějící kapacity, i proto společnosti testují nové způsoby doručování zboží.

V minulém roce přišel Rohlík.cz s novinkou chladicích boxů, umístěných v kancelářských budovách, kam si zákazník rovněž může nechat zboží doručit a společně s dalšími velkými společnostmi testuje doručování nákupů přímo do kufru vozidel.