Náš pohled na …

David Bouffelière, Camaïeu: České ženy jsou elegantní

David Bouffelière se přistěhoval do Česka v únoru 2015. Od února 2017 je country managerem francouzské módní značky pro ženy Camaïeu pro ČR, Slovensko, Maďarsko a Rumunsko. V ČR se stará o 60 obchodů, 500 zaměstnanců a úspěšně bojuje i s českým jazykem.

Nakolik se liší móda v jednotlivých zemích?

Každá země střední Evropy má svá specifika, opravdové rozdíly najdeme v barvách i stylech. Čeští muži se oblékají do černé, šedé a bílé a do větších velikostí než ve Francii. Naopak ženy volí užší střihy a více barev. Češky jsou elegantnější a zároveň konzervativnější než zákaznice ve Francii, které častěji vyhledávají ležérnější styl. V některých ohledech je zde ženskost lépe vyjádřena než ve Francii.

Jaký je význam české pobočky pro skupinu Camaïeu?

Střední Evropa je druhým největším trhem po Itálii a Francii, plánujme zde otevření nových prodejen. Českému trhu se daří, plná zaměstnanost nahrává prodeji, ale naopak působí obtíže častými změnami v týmu. Český trh práce straní zaměstnancům a udržet si zaměstnance není jednoduché. Právě to je jedna z výzev do budoucna.

Camaieu má ve Francii mnoho společensky odpovědných aktivit.

Máme projekty na recyklaci obalů i oblečení, financujeme organizace, které bojují proti rakovině nebo za začlenění žen do společnosti. Camaïeu je významným aktérem na poli podpory žen a ženskosti. Mou ambicí je začít s těmito aktivitami i ve střední Evropě, například formou partnerství s místními organizacemi nebo darováním oblečení charitativním organizacím.

Zaměstnanci Camaïeu jsou převážně ženy. Jaký je v tomto bodě rozdíl mezi Francií a ČR?

Mezi našimi 520 zaměstnanci na prodejnách je jediný muž. Mateřství je pro nás tedy vskutku významným tématem. 80 % prodavaček je ve věku 20 až 30 let. Rádi bychom podpořili organizaci, která pomáhá ženám po mateřské s návratem do práce. Na manažerských postech toto téma není tak aktuální, návrat bývá rychlejší. Ve Francii ženy vypadnou z pracovního procesu jen na pár měsíců, v ČR to bývají tři roky.

Jaké jsou výzvy firmy na příští tři roky?

Musíme renovovat 100 % našich obchodů, začínají být zastaralé. Letos opravíme třetinu prodejen, chystáme také otevření nových obchodů v centru Nový Smíchov a v Ostravě. Některé obchody by se mohly zvětšit. Nově uplatňujeme koncept light-up, najdete ho třeba v OC Chodov.

Rád byste něco dodal?

Ve Francii jsme lídrem v dámské konfekci a rádi bychom se jím stali i v Česku. Věřím, že se nám to podaří díky blízkosti, jednoduchosti a ženskosti, které jsou symbolem naší značky.