Ze života komory  •  Platformy

Morning marketing: Cokoliv řeknete, je vaše PR

Společnosti usilují o pozornost veřejnosti, potencionálních klientů a novinářů.

Jaký obsah, kdy a jakým způsobem nabízet novinářům hostům Morning marketing vysvětlili PR specialista Milan Deutsch a Jan Záluský, head of special content ve vydavatelství Economia. Pořadatelem ranního odborného setkání na téma PR, Česká mediální scéna a komunikace byla Francouzsko-česká obchodní komora.

Mezi více než dvacítkou hostů v Art&Event Gallery Černá labuť byli zkušení odborníci na vztahy s médii z velkých firem, odborníci z marketingových agentur i nováčci v oboru.  Součástí Morning marketingu byla interaktivní cvičení jako rozpoznávání původu titulků, tvorba titulku k článku nebo okamžitá reakce na hovor od novináře.

Akce, nikoliv reakce

Jako zástupce firmy musíte vždy počítat s tím, že cokoliv řeknete, může být použito proti vaší firmě. Stejně tak ale svým dobrým chováním podporujete image vaší firmy. V postoji k médiím obecně je podle Milana Deutsche důležitá rychlost a aktivita. Pokud chci, aby se o mě psalo, je potřeba nabídnout skvělý obsah, ideálně s čísly, statistikami nebo průzkumy. Aktivní přístup a dlouhodobé vztahy s novináři jsou pro dobré PR nezbytností. S novináři je potřeba jednat osobně, jednotlivě a nabízet jim výhradně témata, která jsou v souladu s jejich odborností a budou pro ně zajímavá.

Jan Záluský ze své dlouholeté novinářské praxe potvrdil, že mu denně chodily stovky emailů, které ve většině případů ani nečetl a rovnou mazal. Rozhodující pro otevření emailu je titulek, který musí zaujmout nebo šokovat, a také vhodné načasování. Podle Jana Záluského je novinář nejšťastnější, když už večer má zajímavé téma na další den a na ranní poradě může šéfredaktorovi říct, co bude psát.

Bulvár je kanál, který nesmrdí

Komunikace se v posledních letech přesouvá z tištěné podoby do té onlinové a tento trend neminul ani média. Tisk je drahý a online má čím dál tím silnější pozici. Zatímco u tištěných publikací máte s odstupem času k dispozici auditovaná čísla o nákladu, u sociálních sítí nebo online článků máte okamžitý přehled o počtu čtenářů a jejich reakci na váš článek. Je v zájmu PR manažerů firem pracovat nejen s klasickými médii, ale také s blogery, youtubery, influencery nebo komunitami na sociálních sítích. Na vzestupu jsou v poslední době také regionální deníky.

Pokud usilujete o co největší zásah, je dobré brát v potaz také bulvár. Ten má v Česku, stejně jako jinde ve světě, několikanásobně větší čtenost než konzervativní či odborné deníky. S trochou nadsázky můžeme pohledem marketéra prohlásit, že bulvár je (komunikační) kanál, který nesmrdí.

Další Morning marketing na téma Digital marketing and social media se uskuteční v pátek 17. ledna 2020.