Actualités  •  Členské aktuality

Když se z malé francouzské firmy stane zásadní hráč na trhu s použitými průmyslovými stroji.

Znáte společnost Exapro? Malé připomenutí toho, kdo jsme.

 

Exapro, to je 22 let historie, téměř 500 000 zákazníků, kteří nám dali svou důvěru. Aktuálně také 35 000 zalistovaných strojů a více než 300 000 návštěvníků měsíčně.


Exapro je založené na jednoduché myšlence „propojit svět průmyslu s cílem optimalizovat výrobní kapacity“. Vysoký cíl, zejména na tak konkurenčním trhu.

V tomto smyslu je zajímavé vědět, co Exapro dělá pro to, aby se odlišilo od konkurence na trhu. V podstatě je to prosté, pomocí digitálních nástrojů, které jsme sami vyvinuli, propojujeme ty, kteří chtějí použité průmyslové zařízení koupit s těmi, kteří chtějí prodat. Dbáme na to, abychom naše partnery obsloužili co nejlépe, efektivně a transparentně, aby jejich nákupní zkušenost byla příjemná. Jejich potřeby a požadavky se však navzájem často liší, proto jsme se rozhodli sestavit 3 "nabídky".

 

Tržiště

Je to vlastně nabídka původní, myšlenka, na které bylo Exapro založeno, tedy tržiště. Ti, kteří chtějí prodat použité stroje, tu můžou zdarma nabízet svá zařízení, bez omezení množství a bez nároku na exkluzivitu. My se postaráme o reklamu, zajistíme lepší viditelnost a především jsme prodávajícímu nápomocni po celou dobu procesu prodeje.


Pro kupujícího pak nabízíme dohled nad internetovým účtem prodejce, pracujeme na tom, aby nabídky byly co nejpodrobnější a úplné, abychom co nejvíce minimalizovali riziko, že se by některé informace chyběly.
K tomu máme tým, který mluví několika jazyky, kupujícím jsou k dispozici naši specialisté na daný trh, kteří dokonale znají oblast strojů, za které jsou odpovědni. Následně pak propojíme prodávajícího se zájemcem, kteří si dojednají cenu, v ní je k tíži kupujícího již zahrnuta naše provize. Když se dohodnou, je obchod uzavřen, peníze převedeny, doprava zajištěna a my máme naši provizi z obchodu, všechny strany jsou spokojené a záležitost je uzavřena.

 

Dražba

Druhá nabídka je založena na spolupráci s partnery specializovanými na dražbu, jako je Surplex. Zašleme jim podklady ke strojům k prodeji, oni nám pošlou seznam blížících se dražeb a společně se snažíme co nejvíce propagovat obě naše sítě. V rámci spolupráce sdílíme i své newslettery.

 

Produkty Exaprime

Třetí, nejnovější nabídka je spojená s novým labelem, který jako pruh s textem „Exaprime products” najdete na našich inzerátech. Ptáte se, co znamená produkt Exaprime? Znamená to, že produkt, který takto označíme, je stroj z druhé ruky, který dobře známe, který by majitel rád prodal rychle a který podle nás má skvělý prodejní potenciál. Uděláme si studii proveditelnosti a abychom zkrátili prodejní proces, staneme se sami nabyvatelem zařízení a prodáváme ho pak novému zájemci, kterého jsme si předem vytipovali, my sami.


Zaujala vás tahle cesta časem

 

Marketplace, Exapro

Na konci 90. let jsme si všimli, že chybí na trhu řešení pro potenciální kupce/prodejce použitých strojů. Právě tehdy se zakladatelé společnosti Exapro rozhodli nabídnout průmyslovému světu optimální a optimalizované tržiště, které nabízí druhý život strojům, které ještě mohou dobře posloužit dalším firmám. V roce 2000 byly spuštěny webové stránky společnosti Exapro, které jsou k dispozici v angličtině a francouzštině.

 

Když se Exapro v roce 2005 přestěhovalo do Prahy, mohlo by se zdát, že hlavním důvodem bylo idylické a pracovně příjemné prostředí. Svým způsobem je to pravda, životní podmínky v Praze jsou vždy silným argumentem pro přilákání nových zaměstnanců. To však není jediný důvod. K rozhodnutí přestěhovat se do Prahy vedla také potřeba expandovat na evropský trh a kde se tedy usadit jinde než v srdci Evropy. 

 

Díky této centrální poloze v rámci Evropy, v jednom z nejatraktivnějších hlavních měst podle zde žijících cizinců, získala společnost Exapro nové spolupracovníky z mnoha koutů světa, kteří jsou nadšeni pro průmyslový trh a hovoří španělsky, italsky, německy, ale i česky. Jazyky, které jsme na naše stránky mohli přidat díky rozmanitosti našeho multikulturního týmu.
Na začátku roku 2016 společnost Exapro spustila nové webové stránky, které nabízejí našim partnerům mnohem více nástrojů a mají jednodušší a elegantnější design a efektivnější navigaci, což se setkalo s mnoha pozitivními ohlasy. Před změnou webu byly navíc přidány polština, ruština a turečtina, abychom lépe vyhověli rostoucí poptávce z těchto zemí.

 

Kitmondo aneb jízdenka do Ameriky

Koupě tržiště Kitmondo v roce 2018 byla pro společnost Exapro dobrým strategickým krokem. Pomohlo nám posílit naši přítomnost na druhé straně Atlantiku. Kromě toho, že jsme mohli pokrýt více průmyslových odvětví, jsme také mohli využít zkušeností na americkém trhu, které tato platforma získala již v průběhu let.

 

Exapro tím realizovalo své přání spolupracovat s "aukcionéry", různými aukčními domy, kterým nabízí kvalifikované obchodování pro něco málo přes 400 aukcí ročně, a to na svých dvou tržištích.

 

A co je Kitmondo? Kitmondo je tržiště, které se zrodilo v roce 2006 v NewCastlu a neustále pracuje na vývoji svých webových stránek a nabízených služeb, aby se odlišilo od konkurence. od modelu společnosti Exapro se ale tolik neliší, cílem je obchod výhodný jak pro kupujícího, tak prodávajícího, které navzájem propojíme. A ať už se jedná o velkou skupinu, nebo o malý a střední podnik, vždy jde o to poskytnout smysluplnou službu a dobře odvedenou práci. Proto společnost Exapro v roce 2018 koupila firmu Kitmondo a začlenila ji do své nabídky řešení, čímž propojila starý a nový kontinent a mohla tak posunout limity trhu s použitými průmyslovými stroji dané zeměpisnou polohou zase o něco dál.



Kitmondo

 

Dvě tržiště a... jedno řešení pro nalezení ideální ceny stroje

V roce 2021 spojily společnosti Kitmondo, Exapro a Virtuoso Data své síly, aby spustily první plně automatizovanou digitální platformu pro ohodnocení průmyslových strojů jak z hlediska ceny, tak z hlediska jejich stavu nebo očekávané životnosti. Jak je to možné? Spoléhá se na miliony cenových a technických údajů zveřejněných na internetu a na tržištích, jako je Exapro nebo Kitmondo.

 

Valorexo se rozhodlo být inovativním nástrojem na trhu s použitými stroji a oslovit všechny účastníky, ať už jsou kdokoli. Vždy s cílem usnadnit výměnu informací a posílit důvěru, která je na trhu se stroji z druhé ruky stále důležitější. Kromě důvěry, která nás s našimi partnery pojí, je zapojení Valorexa skutečnou přidanou hodnotou pro nabídky Exapra a Kitmonda, protože pokud prodávající/kupující nemá skutečnou představu o ceně stroje, umožní cena navržená Valorexem oběma stranám získat výchozí cenu, kolem které se mohou pohybovat.

 

Valorexo



A co plánujeme do budoucna?

Na letošní horké léto je naplánováno spuštění zbrusu nových webových stránek společnosti Exapro. Stránky budou přepracované, přehlednější a lépe uspořádané podle toho, co se během let osvědčilo. Současně s tímto redesignem se plánuje i aktualizace nástrojů a služeb prezentovaných na našem tržišti, tak jak to odpovídá naší snaze o neustálé zlepšování.

 

Nový web bude tedy kondenzovaná verze nejlepších částí naší současné platformy, která byla přepracována tak, aby našim současným i budoucím partnerům nabízela ještě příjemnější, transparentnější a efektivnější UX (user experience).

 

Můžeme tedy říci, že na konci léta najdete zcela nové Exapro, kompletní rebranding, aktualizované nástroje, kompletní redesign, budeme mít dokonce i zcela nové logo, tak se na nás přijďte podívat na web Exapro, až bude vše připraveno.  

 

Exapro